Een website op maat laten maken is investeren in een doordachte website
Het is heel belangrijk om goed na te denken over wat je precies wilt. Wat is het doel van de website? En hoe wil je overkomen?
Wat te veel ondernemers doen is dat zij te veel op de prijs letten en te weinig op de gebruiksvriendelijkheid, kwaliteit van de designers, de zoekmachine vriendelijkheid en de gerichtheid op conversie.
Voor ondernemers is het 9/10 keer geen verstandige keuze om zelf een website maken. Ik leg je hieronder uit waarom dat zo is.
Waarom je moet investeren in een doordachte website
De meeste ondernemers laten een nieuwe website bouwen om de 3 tot 5 jaar. Sommige houden hem wel 10 jaar. Maar ok. Jouw investering in de nieuwe website bepaalt 3 tot 5 jaar lang hoeveel jij uit je online onderneming haalt.
Of jouw onderneming online een succes wordt of verdwijnt in de massa.
Het design van je website kan je vergelijken met een vermenigvuldigfactor. Hoe beter het design is, hoe meer jij uit elke marketingactie, bezoeker en tekst haalt. En hoe slechter de website is, hoe minder je alles haalt.
Als je dit vermenigvuldigt met elke actie, tekst en bezoeker over de komende 3 tot 5 jaar dan heb je het over tienduizenden of honderdduizenden gemiste bezoekers en tientallen of honderdtallen gemiste offerte aanvragen/bestellingen.
Naast de prijs kijken mensen vaak te zo weinig naar de belangrijkste dingen, namelijk de gebruiksvriendelijkheid, de look & feel van je website, de zoekmachine vriendelijkheid en de focus op conversie?
Wil je nu iets wat er oké uitziet en een paar honderd euro kost of wil je een zoekmachine vriendelijke website met een wow-factor die verkoopt?
Wil je een online visitekaartje of wil je een succesvolle website?
Waarom een website?
- Je klanten vinden je makkelijk terug via Google
- Je maakt een professionele indruk
- Nieuwe klanten aanspreken en je rendement verhogen
- Aangepast aan het toestel waarmee je bezoeker je zoekt en vindt
Prijzen
Gemiddeld kost een website op maat tussen de 1200 en 2300 euro. Het hangt er allemaal vanaf wat je wil natuurlijk. De prijs van een website wordt over het algemeen bepaalt door het uurtarief van het design (en de andere medewerkers die bij het het design betrokken zijn) x de complexiteit van jouw gewenste website. Het uurtarief wordt bepaald door ervaring, kennis en de overheadkosten van het bureau. Bij webdesign geldt over het algemeen; hoe meer kosten, hoe meer je krijgt.
Ervaring, kennis en creativiteit zijn de investeringen van een weldoordacht webdesign een langdurende investering die makkelijk de kosten eruit haalt.
Wat kan je voor zo’n prijs verwachten?
- Een professioneel en makkelijk te gebruiken content management systeem
- Meerdere feedbackmomenten
- Google Analytics implementatie
- Een zoekmachine vriendelijke website
- Dat de website getest wordt
- En natuurlijk een onderscheidende website die qua look & feel jouw USP en identiteit uitstraalt.